Program dla sytuacji problemowej "Liga klasowa - wycieczka":
- W podręczniku mamy to w ćwiczeniu 6 na stronie 147.
Przykładowy kod programu:
//podręcznik, str.147, ćw.6 - Liga klasowa -wycieczka #include <iostream> using namespace std; int main() { float f; //frekwencja float so; //średnia ocen //wczytuję dane wejściowe cout << "podaj procent frekwencji klasy: "; cin >> f; cout << "podaj srednia ocen klasy: "; cin >> so; //sprawdzam warunek złożony ze spójnikiem "lub" i wyświetlam na wyjściu odpowiedni komunikat if(f>93 || so>=4.2) cout << "\nNAGRODA --> jedziecie na wycieczke :)"; else cout << "\nNiestety NIE jedziecie na wycieczke :("; //w przeciwnym przypadku return 0; }
Użycie kodu:
- Powyższy kod można wykorzystać w środowisku Dev C++ lub innym. Wystarczy utworzyć nowy projekt i wkleić ten kod zamiast istniejącego.
- Można też użyć kodu na jednej ze stron WWW z kompilatorami on-line, na przykład na stronie: www.cpp.sh
Zadanie 1:
- Dla tego problemu w programie Magiczne Bloczki utwórz schemat blokowy algorytmu i sprawdź jego działanie.
Zadanie 2:
- Załóżmy, że nagroda (wycieczka dla klasy) jest przyznana wtedy, gdy jest spełniony co najmniej jeden z warunków:
- średnia ocen jest NIE mniejsza niż 4.5 i frekwencja jest większa niż 90%.
- średnia ocen jest większa niż 4.8
- Dla powyższego sposobu ułóż schemat blokowy algorytmu w programie Magiczne Bloczki i sprawdź jego działanie.
- Zmodyfikuj według nowego sposobu przyznawania nagrody kod programu.