Instrukcja warunkowa. Liga klasowa. Podręcznik, str. 147, ćw. 5

Program dla sytuacji problemowej "Liga klasowa":

  • W podręczniku mamy to w przykładzie 2 na stronie 146 i ćwiczeniu 5 na stronie 147.

Przykładowy kod programu:

//podręcznik, str.147, ćw.5 - Liga klasowa
#include <iostream>
using namespace std;

int main() {
	int pkt; //ilość punktów
	float f; //frekwencja
	float so; //średnia ocen
	
	//wczytuję dane wejściowe
	cout << "podaj aktualna liczbe punktow zdobytych przez klase: ";
	cin >> pkt;
	cout << "podaj procent frekwencji klasy: ";
	cin >> f;
	cout << "podaj srednia ocen klasy: ";
	cin >> so;
	
	//sprawdzam warunek		
	if(f>94 && so>=4.0) pkt = pkt + 20;
	
	//wyjście
	cout << "\nKlasa zdobyla: " << pkt << " punktow :)";
	return 0;
}

Użycie kodu:

  • Powyższy kod można wykorzystać w środowisku Dev C++ lub innym. Wystarczy utworzyć nowy projekt i wkleić ten kod zamiast istniejącego.
  • Można też użyć kodu na jednej ze stron WWW z kompilatorami on-line, na przykład na stronie: www.cpp.sh

Zadanie (!!! Wysyłamy pliki wynikowe do oceny. Termin: 14 kwietnia 2020 !!!):

  • Załóżmy, że dodatkowe punkty przydzielone są w następujący sposób:
    • Jeśli f<60%, to ilość punktów zmniejszamy o 10.
    • Jeśli f∈<60%,80%>, to ilość punktów zmniejszamy o 5.
    • W przeciwnym razie (tzn. jeśli f>80%) wszystko zależy od średniej ocen: jeśli so>=4.5, to ilość punktów zwiększa się o 15, w przeciwnym razie ilość punktów pozostaje bez zmian
  • Dla powyższego sposobu ułóż schemat blokowy algorytmu w programie Magiczbe Bloczki i sprawdź jego działanie.
  • Zapisz pliku ze schematem: imię_nazwisko_klasa_LIGA.alg
    np: jan_kowalski_1a3-1_LIGA.alg
    m bloczki zapis
    m bloczki zapis1
    m bloczki zapis2
  • Zmodyfikuj według nowego sposobu obliczania punktów kod programu.
  • Zapisz program i zamknij środowisko Dev C++
    dev zapis
  • Wejdź do folderu z projektem i skopiuj w inne miejsce plik z rozszserzeniem cpp
    dev zapis1
  • Zmień nazwę tego pliku na: imię_nazwisko_klasa_LIGA.cpp
    np: jan_kowalski_1c4-2_LIGA.cpp
    dev zapis2
  • Wyślij obydwa pliki (plik z kodem źródłowym: cpp i plik z algorytmem: alg) jako załączniki pocztą elektroniczną:
    • adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
    • temat: Nazwisko Imię klasa - LIGA KLASOWA
      np: Jan Kowalski 1a4-2 LIGA KLASOWA
    • WAŻNE: Ze względu na filtowanie listów do odpowiednich folderów napisanie prawidłowego tematu jest bardzo ważne
      (klasę piszemy bez odstępów z myślnikiem np: 1c4-1
    • treść: to samo co w temacie
    • załączniki: twoje pliki cpp i alg

Jeśli Twój system operacyjny ukrywa rozszerzenia plików, trzeba zmienić ustawienia w opcjach folderów
Nie wiesz gdzie kliknąć? Wyszukiwarka z pewnością pomoże:)